Музичне виховання

Доброго дня, шановні мами і тата!

Наступні два тижні я пропоную вам провести наші спільні музичні заняття в ігровій формі. На першому тижні ми зосередимо увагу наших діток на музично-руховій діяльності. А другий тиждень пройде у ігровій формі.

Приємного перегляду! Бажаю всім здоров’я і миру !

Для початку декілька цікавих порад:

МУЗИЧНО-РУХОВА ДІЯЛЬНІСТЬ (І-ий тиждень)

І молодша група

Вправа “Пташки прилетіли”

Мета: розвивати музичний слух, рухову пам’ять, вити дітей розрізняти дві частини мелодії та показувати їх відповідними рухами. Допомагати дітям подолати нерішучість і невпевненість у собі за допомогою ігрових перетворень.

ІІ молодша група

Музично-ритмічна вправа “Велетні та гноми”

Мета: збагачувати емоційний досвід дітей новими музичними образами. Формувати у них навички ходьби різного роду (великі, широкі кроки та маленькі, дрібні кроки) під музичний супровід. Вчити дітей чути зміни в музичному супроводі і відповідно до цих змін відтворювати її в рухах.

Середня група

Танок “Козачок”

Старша група

Танок” Гречаники”

Рекомендації: під час першого перегляду допоможіть дитині зрозуміти рухи таночку, покажіть їх; повторити рухи можна двічі, запропонуйте дитині повторити ці рухи разом з вами, а потім самостійно. Якщо дитина не може виконати рухи таночку – спростіть їх, або придумайте свої. Виконуйте танок  разом з дитиною, це додасть психотерапевтичний ефект.

МУЗИЧНІ-ІГРОВА ДІЯЛЬНІСТЬ (ІІ-ий тиждень)

І молодша група

Музично-дидактична гра “Що роблять зайчики”

Мета: розвивати вміння дітей слухати музику різного характеру, заохочувати до імітації музично-ігрових образів; розвивати психічні процеси збудження та гальмування, отримувати задоволення від ігрових дій разом з дорослим.

ІІ молодша група

Музична гра “Жучки”

Мета: поглиблювати вміння дітей виражати музично-ігрові образи виразною мовою жесту та міміки, власною пластикою, характерними рухами, розвивати емоційний інтелект, вчити виконувати рухи за текстом пісні, сприяти опануванню ігрових навичок.

Середня група

Слухання в ігровій формі ” Кого в лісі ми зустріли”

Мета: уважно слухати музику, відтворювати  рухи тварин, відповідно до змін у музичному супроводі; починати рух з початком мелодії і закінчувати, відповідно, із кінцем звучання музики. Підтримувати у дітей веселий, бадьорий настрій.

Старша група

Музична гра “Назви українську страву”

Хід гри:

– гравці сидять в колі, до гри можна залучити всіх членів сім’ї.

– з початком музики передають ложку один одному по колу;

– музика зупиняється, в кого в руках ложка – той називає українську страву, що на картинці відео;

– з початком музики гра продовжується.

Заняття № 3 (група раннього віку 2-3 р.)

Заняття № 3 (молодший дошкільний вік 3-4 р.)

Заняття № 3 (середній дошкільний вік 4-5 р.)

Заняття № 3 (старший дошкільний вік 5-6 р.)

«Вивчаємо музичну грамоту і не тільки…»

Всі оточуючі нас звуки можна розділити на дві важливі групи: звуки шумові (від слова «шум», «шуміти»), звуки музичні (від слова «музика»). Із музичних звуків складається будь-яка пісня, будь-який музичний твір, будь-яка мелодія, у таких звуків і назва особлива – мелодійна. Шановні батьки, щоб дізнатись ще про одну таємницю звуку, пограйте з дитиною в гру – діалог. Уявіть, що зустрілись дві людини: одна велика – велика, з низьким голосом, а друга – малесенька, з тоненьким голосочком. Велетень басом питає маленьку людину, а та відповідає йому тоненько і ніжно.
– Де ти живеш? – прогримів велетень.
– У квітці конвалії, – ніжно задзвеніло у відповідь.
– З ким ти дружиш? – знов прогриміло запитання.
– З Дюймовочкою….
Можна придумати діалог далі і виконувати його, не забуваючи про те, що велетень говорить басом (товстим голосом), а казковий малюк – високо, ніжно (тоненьким голоском).
Можна вільно змінювати голос з низького (товстого) до більш високого (тоненького). Зробивши цей шлях голосом декілька разів, ви дізнаєтесь про нову якість звуку.
Отже, кожний музичний звук має свою висоту, яка відрізняє один музичний звук від іншого і любий шумовий від музичного.
А тепер, для розвитку у дитини вміння розрізняти звуки за висотою, пограйте з дитиною.

Вивчаємо довгі та короткі звуки

Вивчаємо літери із музикою

Заняття № 2 (група раннього віку 2-3 р.)

Заняття № 2 (молодший дошкільний вік 3-4 р.)

Заняття № 2 (середній дошкільний вік 4-5 р.)

Заняття № 2 (старий дошкільний вік 5-6 р.)

Заняття № 1 (група раннього дошкільного віку 2-3 р.)

Заняття № 1 (молодший дошкільний вік 3-4 р.)

Заняття № 1 (середній дошкільний вік 4-5 р.)

Заняття № 1 (старший дошкільний вік 5-6 р.)

Як прищепити дитині любов до слухання музики

Консультація для батьків

Музика в житті дитини спочатку лише фон, на який не звертають уваги. Маленькі дітки музику ніби не чують  –  вони не реагують на неї, можуть спокійно займатися своїми справами: малювати, гратися. Звичайно, навіть таке пасивне слухання музики залишається у підсвідомості дитини. Але дитині можна допомогти почути музику, щоб її сприйняття було змістовним і обміркованим.

Найпростіший спосіб – це потанцювати або помарширувати під ритмічну музику, разом з сестричкою, або з улюбленою іграшкою! Другий спосіб  –  це зацікавити дитину. Для прикладу можна провести гру «На що схожа музика?». Тоді дитина спробує вгадати, що вона почула в мелодії: шум дощу, шелест листя, спів пташок. Для цієї гри підійдуть такі програмові твори: «Пори року» П. Чайковського та Вівальді. П’єси, які не мають певного сюжету, по своєму корисні тим, що з часом дитина зможе вигадати до неї свою історію, і, навіть, намалювати до неї малюнок. Улюблена музика може стати чудовим обрамленням дня, супроводжувати сон дитини, слугувати фоном для занять. Але дуже важливо не «перевантажити» дитину музикою, не втомити дитину. Музика повинна приносити задоволення, а не перетворюватися на докучливій гамір.

Поступово дитина звикає до життя під музику, що звучить ніжно, мелодійно, якісно. Дитина починає розрізняти відтінки та окрасу мелодії, її світ збагачується, а почуття – стають виразніші. З часом, коли дитина навчиться з задоволенням слухати музику, більш ніж 30 хв, можна влаштовувати домашній концерт: відкласти всі справи, гарно вдягтися, створити атмосферу справжнього свята. Але багатьом діткам до вподоби музикування в домашніх умовах. В решті – решт, де, як не вдома ми можемо сміливо пострибати на дивані чи потанцювати під улюблену пісню!

Звичайно, було б дуже чудово, якби у вашому домі була можливість слухати живу музику(фортепіано, скрипка, гітара). Деякі інструменти, найпростіші, може залюбки освоїти ваша дитина (сопілка, барабан, металофон). До речі, один з казкових звуків можна відтворити за допомогою гітари та жменьки рисової крупи. Якщо повільно висипати рисову крупу на струни лежачої гітари, вона створить тихий і надзвичайно казковий дзвін! Вашій дитині сподобається! Музикуйте і експериментуйте!

 

© Заклад дошкільної освіти № 12 "Золота Рибка" м. Ковеля